Just do it!

Just do it!

fredag 21 november 2008

Flingor faller...

Hej mina kära!

Idag när jag vaknade låg det nåt vitt på marken!
Jo, det är sant!
Inte mycket, utan man fick verkligen koncentrera sig för att se det, men det fanns där!
Och det är fortfarande flingor som faller...*vågen*!
Och så ljuset!...Det känns som jag har funnit ljuset...*thi,hi*
Hade nästan glömt hur vackert det är när regnet ger sig för en stund och lämnar plats åt solen. UNDERBART!
Även om det inte kommer att hålla, så gäller det att ta vara på denna lilla stund.
Så nu sitter jag här med min kaffekopp vid min nya MacBook och fikar tillsammans med er...*lovely*..:)
Jag har för tillfället, totalt överlämnat fönsterrummet åt mannen som kontor, eftersom jag numera kan sitta var som och hålla mig uppdaterad om världen.

Till slut vill jag bara meddela att...Julen ska in...NU!!!
Tack vare gårdagen, då jag nästan dog, när jag äntligen fick tag på tidningen Hem och Antik och såg Maries underbara, mysiga, vackra julhem!
Bland det ljuvligaste jag sett. Vilken inspiration!
Så i helgen kommer jag att springa runt här med den tidningen och julpynta..:)

Er alla önskar jag den bästa helgen av alla, med massa mys och mycket kärlek!

Lite bilder till er, ni får stå ut med den dåliga kvalitén..:)

Har murrat till lite häruppe, med dessa vackra gardiner
som jag köpte av en bloggvän.

de var tänkta till matrummet, men det blev för mycket.
Men häruppe gör de sig fint.det blir ombonat för maken att sitta och jobba..:)
och så bara en soffa som bytt plats, med en annan soffa..:)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och så kan jag bara inte utelämna dessa kort av
mina små busar!
Hela köket är liksom fullt med kattungar..:)
är jag söt, eller vad..?!
och vi då..!!!
och så vi.:)
sen när leken blir för ivrig, lägger sig mamman i huset på golvet
och då blir det ju, det mest spännande ever..;)
tills de blir så trötta, så trötta..:)
Ja, de är verkligen underbara dess små liv!


Största kramen...

24 kommentarer:

Elzie sa...

Vilka härliga små liv. Finns inget goare än kattungar.
Jaså, du tycker det börjar bli dags nu. Och ändå är inte november slut än *s*. Ska bli intressant att följa bloggen framöver.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

MiaMaria sa...

Hejsan!

Men vilka söta små "Nissar" Menar ju missar men det är ju snart jul så varför inte nissar......

Och så härligt att du fått lite snö...men här har de faktiskt inte kommit ner något vitt ännu....men till advent kanske det vore ju mysigt.....

Såg också Maries vackra hem i denna tidnig...tror jag köpt näst intill alla tidningar(inte riktigt) denna månad....men vilken tidning var du med i...har ju glömt det...skulle ju vilja se det....

Så vackra bilder du visar och mannen lär trivas....

Ha´nu det så bra!
MiaMaria

Eddan sa...

Här är det full snöstorm - ska se om jag kan blåsa iväg lite mera snö till dig, själv är jag mer än nöjd med det vi har fått hittills i snöväg. Jag har svarat på en blocketannons om en antik symaskin och väntar otåligt på svar. Om jag får den tänkte jag sno din supersnygga idé med köksön gjord av underredet. Håll tummarna för mig ;-)!
Trevlig helg! Kram från Anette
http://www.funasdalsfjall.se/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=302&15289543e4da17c0e2205a80e139ce7c=bc4cfc8b0cca8cf8c5fc646bfef7faafd

inga Heiddal sa...

Hlakka til að sjá jólin þín eins og þú ætlar að hafa þau og ég tali nú ekki um tréð sem frægt er orðið... Eitt í hverju herbergi er það málið??? Ha en skön helg vännen. Klemma og kremja til þín frá mér. INGA
Guðdómlegar kisur... Á meðan þær eru svona litlar!!!

Hjärtat Mitt sa...

Visst är man sugen på att börja julpynta. Man vill ju kunna njuta av julen så länge som möjligt:)
Underbara kattungar!!!!
Ha en skön helg.

Kram Mari i Marieholm

Viveka Gulda sa...

Ljuvliga ungar, och sååå vackert du har hemma Gúa, man blir helt förstummad!
kram och trevlig helg

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Congrats till din nya vän MacDator !!
Det känns redan lättare att komma in på din "tröga" sida ;-)
Varför ska mannen ha hela det där fina rummet för att bara jobba i ....där kunde En Vilsen ju få ligga och vila sin slitna kropp och bara få vara ......

Här uppe i norr har det oxå snöat idag och tomten tassar runt husen och kikar på snälla barn som ... mej t.ex.

Ha det gott kompis och oj vilka raringar du har omkring dej , underbart söta !!

kram/Loppan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Congrats till din nya vän MacDator !!
Det känns redan lättare att komma in på din "tröga" sida ;-)
Varför ska mannen ha hela det där fina rummet för att bara jobba i ....där kunde En Vilsen ju få ligga och vila sin slitna kropp och bara få vara ......

Här uppe i norr har det oxå snöat idag och tomten tassar runt husen och kikar på snälla barn som ... mej t.ex.

Ha det gott kompis och oj vilka raringar du har omkring dej , underbart söta !!

kram/Loppan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ha det här är min nya specialite´ att slänga in två lika kommentarer ..suck !!
Här har du en tredje för your lucks sake !!
Loppiskramar

Mitt hvite hus sa...

Hei=)
Men for noe herlige små nøster da=) Kjempesøt fikk nesten lyst å kose med de==)

Ønsker deg en fin helg Klem Kerstin

Sigga sa...

Sammála síðasta íslenska ræðumanni "á meðan þær eru litlar" þá eru þær algjör draumur (ef þær láta mig í friði)og þegar þær eru orðnar stórar þá er allt í lagi ef þær horfa ekki of lengi á mig (ég held þær séu að undirbúa stórárás á andlitið á mér). Hvort ætili þetta lýsi meira mér eða þeim, hmmm ???

Alltaf jafn gaman að sjá hvað er fínt hjá þér, og hlakka til að sjá jólin þín.

Knús og kremja, Sigrid

Tulipa sa...

Gud så gulliga små katter!!
Visst blev man otroligt inspireread av "Min lilla verandas" hem. Ska bli spännande att se ditt hem bli juligt!
Kram Tulipa

Vitt och nött sa...

va söta! vill ha i julklapp :)
va fint du har hemma, underbart!! blev mysigt i rummet.
Ha en bra helg!
Kram

Synnøve. sa...

Så fina bilder du visar idag.
Så söta kattungarna blivit.
Mjuka og goa.
Men jag undrar hur det är med Lakris?
Ha det gott.
Synne.

Tusenfröjd sa...

Vilka gosiga kattungar... det är nästan så att man blir sugen på en! De är ju bara för söta de små liven!
Jag måste ocskå försöka få tag i den tidningen... För visst, med lite snö utanför fönstret gör att man blir sugen på lite mera jul:-)
Ha en fortsatt underbar helg!
Liv

Hanna sa...

Sæl Gúa mín, kíki alltaf reglulega inn á síðuna þótt ég staulist nú ekki oft í gegnum sænskuna, segi eins og systur, hlakka til að sjá jólin þín og vona að þið hafið það gott.
Ég bíð eftir að geta farið að skreyta er að reyna að klára verkefnin í skólanum fyrst og svo prófin.

Ida sa...

Vilket underbart hem. Vad glad jag är att jag hittat din blogg. Hit kommer jag att titta in framöver för att finna inspiration, ideér och för att njuta av dina vackra bilder. Söta kattungar hade du också=)
Tack för titten.
Kram Ida

lottens vita och gröna sa...

hallå min going! du vad skönt att du piggat på dig och nu är benen och pyntar! vad fin gardin, visst är det härligt att murra till det lite nu när det är rått ute!

ljuvliga kissar, så sött när dom kränger runt på sin goa matte!

ha det allra bäst vännen, tack för din grattis hälsning! varmkram lotten

Lilla huset på prärien sa...

Hej Goa! Vad härligt det låter när du sitter där och skriver på din fina Mac! Med kaffekoppen i näven. (Jag är sugen på kaffe) Själv sitter jag här på min i sovrummet med benen under täcket för att inte väcka min små murmeldjur i andra rummet. Minstingen ligger bredvid mig o sprattlar... hon får väl vara min kattungen då ;)

Låter som om du har haft en härlig dag!

Kram Jenny

Annika sa...

Hej
Visst blev man inspirerad av Maries vackra hem... Har idag tjuvstartat med julpyntet efter det att vi var på Julskyltningen i eftermiddags.

Vilka snussiga kattungar du har, dom är verkligen bedårande.
Ha en bra kväll.
Kram Annika

Vit Spets sa...

Hej!
Roligt att Ni oxå fått lite snö... vilket leder till mer energi iaf hos mig :)

Kattungarna var väl för söta...

Har senast i dag suttit å bläddrat igenom tidningen Hem & Antik igen... hemmet är så ljuvligt vackert!

Ha en härlig Söndags kväll
Kramis
//Siv

Inspiration i vitt sa...

Åå Goa har du köpt de där snygga gardinerna, har att stått och hållt i dom många ggr men vet inte riktigt vart jag skulle ha dom, hos dig passade dom perfekt, å så snyggt.
Ja nu kan man börja pynta lite, längtar till det men hinner lixom inte riktigt med.
Dina små bebisar är ju så söta att man nästan dör.
Kram vännen/Ingela.

Dalatorpet sa...

Ohhh vilka söta små missar :-)

Maria-Isabel sa...

Hej min vän.....
Vilka söta småttingar du har!
Vill du byta mot mina terroristkatter härhemma, en har börjat käka på vår kökslist och en annan försöker äta upp våra fina fårskinn!!!!!!!
Vet du vad jag gör??? Jag är inne och snokar på din hemsida, tänkte ha en blogg om jobbet, där man kan hänga med på våra fotoäventyr t ex, och vi kan söka efter nya fantastiska hem... Vad tror du om det? Kramis!! PS: Väntar fortfarande besked av Lantliv om de behöver fler bilder. De stressar inte precis...